pátek 6. května 2016

Den sedmý - Kanazawa

Nejprve musím něco napsat o Kanazawa Youth Hostelu, protože včerejší večer byl docela hektický a chtěl jsem honem rychle spát. Asi takhle, už se nedivím, že má na HostelWorldu rating nad 90%. Je to fajn místo, trochu za městem, takže je tu v noci krásný klídek na spaní a netřeba špuntů. Taky je všude perfektně uklizeno (sprchy, hajzly), moc fajn staff a luxusní wifi signál s dobrým uploadem. Ráno jsme vstávali dost pozdě, po včerejším vypjatém dni. Hnedka jsme si prodloužili pobyt o jednu noc a vyrazili směr Kanazawa.

Na noťasu se píše tento post :-)

V plánu jsem měl okolí hradu, zahrady Kenroku-en a ještě pár věcí okolo. Skvělé tady je, že prakticky všechno je lokalizované okolo zahrad, takže se toho dá stihnout hodně za málo času. Z hostelu je to přes Kanazawa Station, kam jsme dorazili včera pozdě za vypjatých okolností, takže nebyl čas si ji pořádně prohlédnout, je dost fajn.







Po stanici to bylo ještě kus pěšky jižně. Počasí tenhle den bylo pro mě úplně ideální, teplota kolem 21C a zataženo, takže nepařilo tak moc slunce. Pak jsme směřovali k hradu (ten samotný v plánu nebyl, prý není moc uvnitř o moc stát). Okolí hradu a tak - luxus, mají i zachované kusy vodního příkopu.





Hnedka vedle hradu jsou zahrady Kenroku-en, které pro mě byly zatím TOP v Japonsku. Prakticky každé místo bylo fotitelné a prolezli jsme je opravdu skrz naskrz.























Po zahradách jsme zašli do domu samurajů. Je k neuvěření, co Japonci dokážou vyrobit na tak malém prostoru, měl minizahradu i prostor na čajové ceremonie (tu jsem si tedy oddpustil).






Začalo lehce pršet, a já už den nic nehrál, tak jsme zašli do jedné lokace, kterou našel Xsoft na mapě s arkádama. Tam nic nebylo, ale naštěstí jsem si asi 100m před cíl
em všiml jiné. Byla to malá Taito station s obvyklým vybavením, takže jsme tak cca na hoďku zapadli. Já měl v ReflecBeatu kliku a dokonce jsem si zahrál jeden song proti
 člověkovi. Ono totiž když hrajete, tak vás arkáda matchne proti někomu (ale musí v danou chvíli někde v Japonsku hrát to samé - všechny jsou propojené online), když se nepodaří, tak holt hrajete proti počítači. Tentokrát to po výběru songu dinglo, takže jsem se extra snažil. A svého rivala docela vyškolil :-).


Po 3 kreditech jsem měl ale dost a šel jsem mrknout na Museum of Contemporary art. Tam bylo většinou zakázáno fotit a stejně byly všechny věci natolik abstraktní, že to ani nemělo smysl. Je tam údajně velmi známá instalace plaveckého bazénu, kde chodí ostatní návštěvníci dole a shora budí iluzi, že jsou pod vodou.

Lidi pod vodou

Xsoft pod vodou :-)

Pak jsem šel na dočasnou instalaci s názvem "Xijing is not Xijing, therefore Xijing is Xijing". Asi je vám jasné, jaký to celé dávalo smysl. Prostě moderní umění, kde je celkový dojem naprosto individuální. Mě tam ale velice zaujalo 15 minutové video o nějaké Finské vesnici, kde je hned vedle atomová elektrárna. Bylo to promítané v tmavé místnosti na 3 velkých plátnech (kde na každém se dělo něco jiného) s 5.1 zvukem. Byly tam nejdříve různé timelapsy ze stavby, montáže reaktorů a potom samotného provozu. Celé to působilo dost surrealistickým a skličujícím dojmem - hlavně potom videa z provozu, kdy všichni pracovníci procházejí turnikety, které je skenují na radiaci, potom různé plánky elektrárny s rozdělenými zónami s radiací, sklady vyhořelého paliva a podobně. Ale přesto to byl úplně skvělý zážitek.

Po muzeu byl ještě čas, tak jsme ještě zapadli na arkády, tam se mi podařilo dát další fullcombo a zahrát i něco jiného než ReflecBeat. Skočili jsme do mekáče, já si tam chtěl dát k hranolkům hořcici, takže jsem ukázal na pytlík vedle kasy. Po rozbalení se z něj vysypal nějaký prášek (!). Po drobné konzultaci jsem přeložil Katakanu na něm napsanou na "Kuatoro čízu" - 4 druhy sýra :-).

Z arkád to bylo do hostelu asi 3 km pěšky, což se nám už nechtělo chodit. Proto jsme sedli do přistaveného taxíku. Já jsem čekal, že taxikářovi řeknu akorát název hostelu a bude hnedka vědět, ale byl naprosto zmatený. Takže jsem vzal svoji mapu v telefonu a ukázal mu ji. Stejně ještě tak asi 2 minuty nastavoval svoji navigaci, než jsme vyrazili. Takže ono se v těch městech ztrácejí i taxikáři (nebo je pravděpodobnější, že prostě hosté v tomto hostelu nejnižší cenové kategorie taxi až tak často nevyužívají :-). Cesta autem, co jezdí po druhé straně bylo pro mě jako řidiče zase totální haluz, ale tentokrát jsem aspoň seděl vzadu a ne na místě spolujezdce (což je v Evropé místo řidiče). Stálo nás to 1480 yenů (asi 300 kč) a ušetřili jsme dost času i chození. Taxíky jsou tady vůbec vtipné - jezdí prakticky jenom 2 druhy aut - Toyota Crown a Toyota Prius. A vždycky maji takový mechanismus na otevírání levých zadních dveří. Čili vám sám otevře, po vystoupení si sám zavře, nemusíte vůbec nic řešit.

Suma sumárum byl dnešek další skvělý den. Nafotil jsem hromadu fotek (btw, úplně všechny netřízené fotky mám na Flickru: https://www.flickr.com/photos/124253779@N04/ ), našel další fajné město, ve kterém jsme ještě nikdo nebyli a nabral další zkušenosti. Life is good.

3 komentáře:

  1. Díky za podrobný blog. Čtu se zpožděním a zatím jsem dočetla sem. No, hned bych jela :) Kanazawa nám taky přišla hrozně super, jsem ráda, že jste si to tam náležitě užili. BTW přišli jste na to, že tam platí JR pasy na některé MHD busy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, všiml jsem si nějakých JR busů. Ono třeba i loď na Miyajimu je JR trajekt - taky na pass. Ale my jsme si už hrozně zvykli na taxíky (ne, že by v Kanazawě byly zrovna potřeba). Takže zbývá čekat, než JR koupí nějakou taxislužbu, to by bylo boží :-D.

      A já děkuji, že to tady čtes, domo arigato gozaimassss

      Vymazat
  2. My se minimálně letos do Japanu určitě nedostanem, tak cestuju aspoň s váma virtuálně :)

    Trajekt na Mijadžímu jsme na pass samozřejmě taky využili ;)

    Ale taxíka jsme teda ještě nikdy nezkoušeli. Zato dálkovej autobus jo (kam nejezdí vlaky). Je sranda, když je někde na dálnici zácpa a pak se kvůli tomu všichni hrozně omlouvají, že to třeba dorazí o 15 minut později. Když tu zácpu tušili předem, skoro nám nechtěli prodat lístky :D

    OdpovědětVymazat