pondělí 9. května 2016

Den desátý - 500 TYPE EVA, Hakata (Fukuoka City)

Kupodivu jsem se docela dobře vyspal. Staffák nám dovalil druhou peřinu, takže o ní v noci nebyl boj. Musím říct, že je opravdu těžké v popisu pokoje na HostelWorldu zjistit, jestli tam jsou fyzicky 2 oddělené postele (lepší) nebo jedna společná (horší). Měl jsem za to, že ten rozdíl je Twin versus Double bed. Ale není to pravda a oboje může vést k libovolnému výsledku. Takže toto je vždycky trochu haluz.


Takže jsem si dal noc v papírovém ryokanu. Od rozmarů počasí venku vás dělí opravdu jenom 1 vrstva (řekněme tlustší čtvrtky). Vážně by mě zajímalo, jak takové ubytování funguje v zimě, kdy je venku např. -10C :-). Plusem budiž dobrý WiFi signál (ono několiv vrstev papíru mezi vámi a AP moc neblokuje). Už cca od 5 hodin ráno mi bylo jasné, že se poprvé počasí pokazilo a dost silně prší. Ale to vůbec nevadí, protože dneska přece jedeme Evangelion Shinkansenem !!!. Takže budík na 8:30 a zmizet z papírového domečku. Abych ale Backpackers Hostelu Nara nekřivdil - staff super, lokace průměr, wifi dobrá, čisto, mají equip ve sprchách (šampon, gel) a dali nám zadara extra peřinu (ale tu prý nemají vždycky). A cena úplně boží - 2500 yenů za osobonoc, to je na naše cca 500 kč.

Podle plánu jsem po check-outu poprosil staffáka, ať nám objedná taxi (venku docela solidní slejvák). Žádný problém, taxi je tu za 5 minut, jezdí tady někde okolo. Nemusíte chodit ven, taxikář si pro vás přijde. Mezitím se ostatní hosté taky check-outovali a jenom jsem viděl, jak si balí krosny do igelitek, aby jim nenavhly. Každý si může svobodně vybrat. My jsme byli na JR Nara station za 10 minut, v suchu, cena 1000 yenů. Tohle byl první taxikář, který nebyl úplně vysmátý od první sekundy, ale to ani nemusel. Svoji službu splnil, my mu zaplatili, poděkovali, on se uklonil a jel za dalším klientem. Taxi jsou tady neuvěřitelná pohoda. Ještě bylo vtipné, že měl Toyotu Crown dost starého roku výroby (soudím podle toho, jak zápasil s volantem při parkování, asi slabší posilovač).

Původně jsme chtěli jet přes Kyoto, ale krátký kuk na mapu ukázal, že je to hloupost. Jezdí odsud JR lokálka přímo do Osaky. Takže 40 minut cesty na rail pass a jsme ve stanici Tennoji (tam je ta vysoká budova s vyhlídkovou zahradou, kterou jsme dávali hned po příletu). Zbývá nasednout na červenou linku metra a je to dalších 20 minut na Shin-Osaku, odkud nám v 11:32 jede ten jediný vlak svého druhu (a který fakt chci stihnout).






Na nádraží jsme dorazili s cca 1 hodinovou rezervou, takže Xsoft si šel hledat nějaké jídlo (já mekáče po ránu opravdu nedávám) a já dělal náhodné fotky interiéru. Vnitřek stanic moc nafocený nemám. Jinak, Shin-Osaku bych klasifikoval velikostí jako medium. Jezdí tam shinkanseny i lokální vlaky, je tam přestup na městské metro. Ale zároveň nemá na giganty typu Tokyo Station nebo Kyoto Station, kde např Kyoto je propojené s dvěma (!) mnohapatrovými shopping centry úplně šílenou kombinací tunelů. Taky to ale není malinkatá stanice jako Maibara, kde jsou akorát 2 nástupiště pro shinky a pár lokálních kolejí.






Blížil se čas příjezdu vysněného vlaku, takže jsem se přesunul na platformu, odkud bude odjíždět s velkou rezervou. Čekání bylo dost podobné tomu na Maibaře, akorát že mnohem víc v pohodě. Vláček sem 100% přijede a pojede pěkně pomalinku. Pak se konečně zjevil. Japonští školáci na vedlejším nástupišti začli okamžitě tleskat. My jsme měli tu výhodu, že tady bude stát ještě cca 20 minut (v téhle stanici končí a jede zpátky do Hakaty, takže se musí uklidit a otočit sedačky, než nás nechají boardnout). Čili čas na spoustu fotek vlaku, mě u vlaku a Xsofta u vlaku. A ten vlak je úplně boží, už se moc těším na vnitřek.

Nelze přehlédnout :-)

Zastavil, řidič už si přelezl na druhou stranu, probíhá čištění










Povinnost :-)

I crew má EVA zástěry :-)

Hmm, copak je to ve voze 1 za věc ?

Takže konečně nasedáme na naše rezervovaná místa, náš vagon má klasický design. Ale já nikdy nejel v typu 500, takže je stejně nový. Sedačky jsou v konfiguraci 2-2, Čili je všechno krásně symetrické. Chvíli po rozjezdu zaznělo první hlášení. A oni u toho mají znělku z Evangelionu !!! Fajn, lepší, než jsem čekal. Na sedačce předemnou jsem si nemohl nevšimnout plánku vlaku s nějakou specialitkou úplně vepředu. Celou experience jsem natočil na video: https://youtu.be/0ur1mjKMX5I. Jak je vidět, tak první 2 vagony jsou skvěle vystylované v EVA režimu. A ještě jsem dostal nějaké další matroše od přítomných hostess.


500 TYPE EVA tedy splnil a překonal moje očekávání. Dojeli jsme do Okayamy (do té máme rezervovaná místa) a vystoupili. Ono by šlo přesednout do non-reserved části a jet až do Hakaty (konečná), ale jelikož je tenhle speciální vlak expres typu Kodama (nejpomalejší, staví všude, asi aby si ho mohl každý nafotit), tak jím paradoxně přijedeme později. Nahrál jsem na video ješte odjezd: https://youtu.be/8blpEy1FGPU. Původně jsem měl v plánu prozkoumat Okayamu (klasika hrad + zahrady), ale jelikož stále dost pršelo, tak radši jedeme rovnou do Hakaty a podniknem něco tam.

V Okayamě jsme tedy našli další expres typu Sakura, což je nejrychlejší, kterým se dá jet na railpass. Odjezd má až za 45 minut, takže já jsem hlídal kufry a Xsoft si šel shánět powerbanku. On mi tu moji docela závidí, přivezl jsem si ji z posledního výletu sem a je prostě nejlepší. Taky potřebuju nějaké pevné desky na ukládání všech těch super věcí, co tady dostávám. Např. v Evangelion Shinku dávají skvělé pohledy atd - nechci, aby se mi to někde pomuchlalo.

Xsoft se vrací s nákupem a nasedáme do našeho vlaku. Do Hakaty je to asi hodina a půl cesty, po cca 45 minutách předháníme EVA Shink, který má namířeno do stejné stanice. Já píšu nějaké z předchozích řádků. Na tomto výletě se mi daři psát průběžně a postovat články vždycky večer. Kdo si to má potom pamatovat, když píše např. 3 dny zpátky. Dojeli jsme do Hakaty a na stanici nacházíme nejenom EVA shop, ale i cafe. Je vidět, že tohle prostě je domovská stanice tohodle vlaku. Hardcore fans si ho můžou vyfotit ve stanici někdy ráno v 6:30 kdy odjíždí směr Osaka a potom cca v 16., kdy se vrací zpátky.









Skvělá zpráva je, že přestalo pršet ! Jelikož jsem ubytko rezervoval já, tak nás vedu k němu, krásných 5 min pěšky od JR Hakata Station. U recepce je velmi příjemný staff, holka na nás potom, co zjistila odkud jsme, zkusila nějaká slovíčka, která si našla na netu, mazec. Extra klíč od pokoje taky není problém. Jdeme tedy sami do našeho pokoje ve druhém patře hostelu. Chvíle napětí a - patrová postel, výborně. Vlastní koupelna, dveře na zámek a jediný vchod do pokoje ! Pět čárek na wifi a solidní rychlost uploadu. A to všechno prosím jenom o 300 yenů dráž, než naše poslední ubytko. Využívám situace a hned hážu EVA shink videa + fotky na net. A pak jsem neodolal sprše - tam je jediný problém, že teplá teče až po cca 4 minutách, opravdu by mě zajímal důvod. Ale jakmile se rozjede, tak je to OK. Podtrženo, sečteno - zatím nejlepší ubytko.


Jelikož bylo cca 17 hodin, tak jsme vyrazili zpátky ven. Tedy hned po tom, co jsme si ubytování prodloužili o další 2 noci. Tím už je pořešeno až do té doby, kdy pojedeme na Yakushimu. Xsoft našel Yodobashi u Hakata st. (pořád shání tu powerbanku). Jdeme tam, pomáhám hledat. Po prolezení všech 4F (1 podzemní a 3 nadzemní) se nám nepodařilo najít nic dobrého, jako mám já. Samé čínské kopie pochybné kvality. Ale tahle Yodobashi je pěkná, i když té v Akihabaře nemůže velikostí konkurovat. Ale najdete tu hromadu zajímavých věcí. Já mám docela hlad, takže jsem se šel podívat do 4F na restaurace. Mají tam nějaké running sushi, ale hrozně přetechnizované - každý host má před sebou dotykový displej a něco si tam mačká. To mě dost odradilo a jdu dál. Koukám, jé ono je tu Taito Station (herna). Akorát je nějaká malá a se samými dětskými hrami a UFO catchery. Nedá mi to a a zkoumám dál, až jsem narazil na normální velkou Taito hernu. S kompletním vybavením. Takže máme arkády 5 minut chůze od ubytka, to je prostě dokonalé. Posílám novinu Xsoftovi a hrajeme cca 2 hodiny. Já už mám potom docela hlad, tak jdeme zkusit KFC. Jejich burger, co vypadá jako náš Zinger s ním nemá nic společného, ale je poživatelný. Já už jsem potom dost unavený, takže jdu zpátky na hostel něco psát a uploadovat zásobu videí, co nešlo nahrát dřiv kvůli pomalé WiFi, Xsoft jde zpátky do herny.

Závěrem musím definitivně sebrat Hiroshimě její prvenství nejoblíbenějšího města, které teď přebírá Hakata (aka Fukuoka City). Vyhrává díky všemu v posledních 2 odstavcích. Zítra máme v plánu Nagasaki, nikdo jsme tam ještě nebyli. A já se odhlašuji a jdu spát po dalším skvělém dnu v téhle skvělé zemi.

Žádné komentáře:

Okomentovat