Tím rapidem nahoře jedu. Trojúhelník a čísla říkají, kde na platformě se do něj dá nastoupit. Někdy je totiž víc vlaků na jednom nástupišti.
Chtěl bych napsat, že jsem v pohodě dojel do Kobe, ale po mrknutí na GPS jsem jel blbým směrem. Nejdřív jsem si myslel, že to je jenom ustřelená pozice (to se mi tady stává hodně často), ale modrá kulička se pohybovala dál po kolejích - prostě jedu blbě, někam směrem na sever k druhému letišti v Osace. Na příští station vysedám, naštestí hned jede zpátky jiný vlak, po návratu asi o 2 stanice už sedám na správný vlak. Je to trochu rána pro moji jistotu, že si to tady už dávám, ale prostě jsem nedával pozor a vlezl do jiného vlaku. Po dojetí na cílovou station jsem nejprve vyrazil jižne směrem k nábřeží. Tam mají jednu část záměrně zakonzervovanou ve stavu přesně po zemětřesení.
Okolo zase snad 5 tříd ZŠ na výletě, ono je tam i takové minimuzeum, jak vypadal přístav po zemětřesení. Dál jsem byl mrknout na Maritime Museum. To mě moc nezaujalo, akorát hromada modýlků lodí a všude zákazy focení (přitom to, co tam měli nebylo nic extra). Aspoň tam měli normální hajzlík, který jsem využil (v parku měli akorát japonskou "díru v zemi").
Horní čudly - jednotlivé programy, úplně nalevo - stop. Čudly v prostřední řadě vlevo nastavují tlak vody v trysce - svítí úplně pravé světlo, což znamená max. tlak. Dva čudly spojené šedivou čarou - míření tryskou. Zbytek jsem radši nezkoušel :-).
Kupodivu na tom WC nebyl vůbec mobilní signál - chvíli jsem si myslel, že se mi pobláznil telefon a já mám velký průser, ale naštestí to bylo jenom tam. Asi nějaká moc stínící budova. Součástí muzea byla i expozice firmy Kawasaki, která tady má nedaleko hlavní fabriky a loděnice. A wow, to byl teda zase mazec. Měli tam vystavené hromady motorek, motorů a já nevím vůbec čeho. Vyrábějí opravdu širokou škálů věcí, mimo jiné i všechny Shinkanseny a 35% součástek Boeingu 787 pochází od nich. A dodávají třeba i součástky pro letadla Embraer. O kousek vedle bylo takové malé kino, kde dávali věci s ENG titulky. No, zase jsem tam zkejsnul asi na 45 minut a zkouknul všechno: první film byl o stavbě lodí a jejich spouštění na vodu, druhý o stavbě Shinkansenů, třetí o Boeingu 787 a poslední o celé firmě Kawasaki - začínali suchým dokem pro stavbu a opravy lodí. O kousek vedle měli fajné robot demo, které jsem musel natočit: https://youtu.be/YS16zMRWeyg. Tohle muzeum bylo fakt dobré.
Hodně motorek tam měli
Legendární Kawasaki Ninja
Tohle už je trochu moc, barymetrická komora na spaní
Yamato 1
Pak jsem šel severně k místní zahradě - abych zjistil, že je zavřená. Ale Google to píše, já si to nechecknul. Aspoň jsem vyrazil na stanici Shin-Kobe o něco dříve, což se mi ve finále hodilo. Ono totiž odtamtud má jezdit lanovka na jeden z místních vrcholů, odkud má být hezký výhled na celé město. Podle recenzí na Googlu je to fajn, akorát dost drahé na zpáteční lístek. Místo toho doporučovali vyjet nahoru a vrátit se na Shin-Kobe pěšky. Šel jsem si koupit lístek do automatu, vedle mi místní staffačka ukazuje papír s english textem, že bylinkové zahrady (které jsou tam nahoře) zavírají asi za 30 minut. Já už v tu dobu měl hozený v automatu litr, tak jsem si zmáčkl zpáteční lístek za 900. V tu chvíli mi říká, že dolů je to hike 2-3 hodiny (na Googlu psali něco o 45 minutách). To mě trochu znejistilo, ale prachy za koupený lístek by mi stejně nikdo nevrátil, tak jsem se zeptal, jestli si nahoře můžu koupit lístek dolů, jasně.
Kobe focené cestou lanovkou nahoru. Ta rovná věc vlevo dole je Shin-Kobe
Já v zahradách
Já u přehrady
Po hikování na Yakushimě už mě nic překvapit nemohlo a tenhle hike byl hodně jednoduchý. Ono jít skoro celou dobu po asfaltu těžké být nemůže. Po cestě bylo dokonce i pár automatů na pití (!), mobilní signál a lampy. Cesta pak vedla kolem docela epického vodopádu, čas na další foto.
Já u vodopádu
Po doslova pár stech metrech jsem byl zpátku u Shin-Kobe, akorát z druhé strany. Až tam jsem si všimnul, že ta stanice je postavená nad tou horskou řekou. Ukazuju railpass, jdu na nástupiště, tam stojí vlak - je to Kodama, tím můžu jet. Za ani ne dvě minuty už si to frčím 250 km/h na Shin-Osaku. This is Japan :-). Pak zbývá ještě tradiční přesun metrem, to je pro změnu zase pěkně nacpané, to je taky Japan.
Žádné komentáře:
Okomentovat